Ansgar & Evelyne

Och du är lika ensam som jag


Ååååh jag bara älskade den här dagen. Större delen av den i alla fall. Det blev väldigt sent för mig igår så jag bestämde mig för att hoppas över programmeringen i morse och sova ut en timma till. Skolka med andra ord. När jag vaknade fick jag ett sms från Emelie; Elin. Snö. Massa snö :D
Elin kollar ut genom förster. Ingen snö. Besviken. Jag trodde det skulle vara typ snöstorm och fin kramsnö men nej, icke. På vägen till bussen fick jag till och med gick sicksack tack vare all slask. Jag kommer till skolan och möter min lärare i programmering i trappuppgången, eh, pinsamt, men fick reda på att vi inte ens skulle ha någon lektion och jag tackade mig själv och min kära magkänsla att jag hade sovit en timma till. Får jag inte mina åtta timmar är min dag förstörd. Och nu vet jag inte ens varför jag sitter här istället för att plugga fysik...
Men i alla fall, på håltimman satt jag, Viktor och Lydia Klamydia och lyssnade på Spice Girls, ååhh vad längesedan det var man hörde dom. Sedan var det dags för fysik. Fysik till klockan sex tror jag, sen drog jag och Emelie till EH och tog varsin chai och pratade om allt mellan jord och himmel, men mest om Emelie ;) hemma nu, fysikböckerna ligger inne på köksbordet och väntar på mig... bränner hål där de ligger.
Jag har så otroligt mycket ångest över allting, jag längtar till på torsdag då allt är över, till festen på Deep och allt. Jag ska vara duktig och inte dricka, utan jag ska bara skratta åt alla andra som är fulla nog att göra bort sig. Sån är jag!

Förresten, idag var jag på Assessorize (stavning?!) och det är ju helt sjukt hur mycket fina saker det finns där ändå. Aldrig sett det på det sättet men den affären har jag verkligen underskattat! Där ska jag nog spendera mycket tid under mellandagsrean :D hihih.

Åh juuullovet, kom hit nu! 


Ur en klar himmel faller bomben ner 
Vi ligger tysta i en krater, ler 
När vi ser vår samtid brinna ner 
Och jag ska skydda dig med kroppen min 
Luften svider när vi andas in 
Har alltid sett oss som Ansgar & Evelyne 

Vi ska fylla våran stulna bil 
Med dyra klockor och dexedrine 
Souvenirer från en tid då vi var svin 

Och du har tagit mig från kylan in 
Från tysk hårdrock till Charles Valentin 
I min bok är du för evigt Evelyne 

Och som jag önskar att du var här nu 
Jag vill bara höra dina hjärtslag 
Och som jag önskar att vårt krig tog slut 
Jag har lärt av mina misstag 
Och du är lika ensam som jag 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0