Greece, 28 okt

jahaja, Grekland, Grekland, vad ska vi göra med dig egentligen? Vi åker hit för att bli bruna och snygga men det vi får är regn och blixt?! Inte riktigt så min solsemester ska se ut kanske. Men ja, det kunde ju varit värre. Men nu får jag sitta på rummet med Vera och plugga och sova hela dagarna. Det är rätt chill faktiskt. Har aldrig pluggat så mycket som jag gör nu alltså! Idag har jag läst kemi i flera timmar och jag fattar faktiskt!! Jätteskönt.

I lördags då så vaknade vi väl vid fyra kanske, eller var det halv fem? Skitsamma, så skulle vi ta flygbussen till Landvetter. Vi mötte tre stycken på Korsvägen, fulla, klockan fem på morgonen, och de skulle ta nån buss eller spårvagn och nästa skulle komma om en timme. Hahh lyckat alltså... Resan gick finfint, två mellanlandningar i Köpenhamn (där vi däckade på några soffor direkt) och i Aten. Och sedan var det Rhodos, here we come! Direkt när vi kom till hotellet så bytte vi om till bikini och badade och... eller nej, just det, det var ju molnigt och lite blåsigt, och kyligt. YES! I love this. Och sedan dess har jag inte sett till solen mycket.
I alla fall, på kvällen så roade Vera och jag oss med kameran och en apelsin. Missförstå inte, vi droppade apelsinen i poolen och tog massa coola kort! Sedan tog vi ett päron, men det var inte lika kul för det tog så lång tid innan det flöt upp igen, till ytan. Så ville vi ha något annat att kasta i vattnet, och vi gick runt jättelänge på rummet och ba: hmm, tv:n kanske? Nää. Sedan tog vi ett glas då, och nu kommer det bästa; när Vera precis släppte det och det nuddade vattenytan kom båda på att shit, glas flyter ju inte... Så där låg det, glaset. På botten.

Söndag, vad gjordes då? Irini och pappa och Sofia drog till någon ruin och kollade in den hela dagen medan Vera och jag stannade på hotellet (vill bara tillägga att vi hade egen pool och tvåvåningshotellrum (hehe)) och då solade vi faktiskt lite, och badade. Men molnen var ändå framme och störde massa. Sedan gick vi tillbaka till rummet och låg ute vid poolen och käkade godis, gjorde ingenting. Sov lite kanske. Sedan kom de hem och vi gjorde i ordning oss för middag. Vi hittade en mysig restaurang som vi käkade på (och mina dåliga vanor kom upp under middagen, jag har ätit för mycket med tjejerna; eftersom jag lär mig så mycket på biologin nu detta året som är intressant (åh snälla visa detta för Johan, det bara skriker "fjäsk" om detta) så tar jag gärna upp vad jag lärt mig och pratar om det med familjen. Tyvärr tog jag upp fel sak: pappa, visste du att gorillor har såhär små testiklar? *visar ett mellanrum mellan tummen och pekfingret på typ, två cm*, och sedan berättar jag om schimpansernas testiklar och att om människorna hade haft så stora i förhållande till kroppen hade männen haft stora som apelsiner. Good work, Elin, din pappa är nog stolt över dig nu.), och sedan kom regnet. Och, det slutade liksom aldrig! Och det blixtrade fett mycket, jag hatar när det blixtrar, men älskar ändå att kolla på det. Vi tog faktiskt en taxi hem för det öste ner så mycket, och det hade blivit översvämning i gängarna på hotellet när man gick genom trädgårdarna. Fötterna försvann under vattnet. Aja, efter att vi tagit in alla dyblöta saker från verandan och lagt dem i badkaret och duschen, somnade Vera och jag.

Måndag! Jag som hatar måndagar, nothing to do today. Käkade på frukostbuffén (gryyyym), och sedan... regnade det. det blev till att plugga lite, sedan hade jag och Vera aaasroligt med kameran, vi hoppade upp i luften och försökte vara lika fina och viga som cheerleaders, men det gick inte bra. Efter det var vi så utmattade att vi somnade och sov i flera timmar. Vaknade vi fem eller sex igen och då hade de andra kommit hem (de hade åkt iväg igen) och så var det middag och sedan somnade vi.

Tisdag, byte av sida av ön och hotell. Vi åkte till ett ställe som heter Fjärilsdalen, Butterfly Valley, där vi skulle kolla på massa fjäriliar. Såg inte en enda. Men jag såg krabbor! Kan nästan räknas till samma art, eller...? Anyways, till slut hittade vi ett jättefint femstjärnigt hotell för billigt, säsongen är ju över nu så. Det finns tennisbana och bra mat, och det ligger i princip PÅ stranden! Synd att solen fortfarande inte vill komma fram. Vi drog till en liten stad/by som heter Lindos tror jag, och kollade lite. det var fint och gammalt, Vera fick en keps och vi satt och drack drinkar. Eller ja, jag drack en smoothie.

Onsdag, idag, käkade vi vid halv tio tror jag. Sedan var jag och Vera på hotellet och kollade tv, jag har pluggat kemi i flera timmar. Jag har aldrig pluggat så mycket som jag gjort denna veckan, inte ens när skolan är igång. Det är så tråååkigt men vad kan man göra här annars? Bada i regnet? Näe, för blött. Haha nä jag skojade, alldeles för kallt är det i alla fall. Sedan somnade vi, och när jag vaknade såg jag ATT SOLEN TITTADE FRAM!!! "Vera, det är SOL på stranden!" Ca tio minuter senare låg vi där ute. Ca en kvart senare hade solen gått ner. Jahaja, jättekul och jättelyckat, vi gick in igen och jag fortsatte plugga.
Middagen var god som vanligt, jag undrar på riktigt vad jag väger nu. Måste ju gått upp, det syns inget men jag känner det, i feel it in my fingers, i feel it in my tooes. Längtar hem till mina älsklingar, saknar er så mycket! Jag har ingen att dra mina råa skämt för...
I alla fall, nu sitter jag här som en datanörd. Addicted to facebook, saknat det såå mycket <3

Det är en stor spegel precis framför mig, och Vera har smashat en stor mygga rätt på så det är inte så kul att se sig själv längre... Det enda man ser är den, spretiga ben och halvt mosad! Grrr.

I morgon ska vi till Rhodos stad, jag håller tummarna och ska be en kvällsbön ikväll så vi får sol ute, jag SKA vara brun när jag kommer hem. Det ska helst synas att jag varit längre söderut än Tyskland.


Jag saknar er, massor, tänker på er varje dag varje minut.
Ni vet vilka ni är! Love, Elin.

Kommentarer
Postat av: lydde den fräcka!

åh! Håller tummarna för eran sol :) Men annars kan du väl komma hem idag istället? Du är saknad :)<3

2009-10-28 @ 22:14:53
Postat av: Cissi

HAHAHA! Jag gillar att du säger att det är vårt fel att du snackar snusk när det egentligen är du som började ;)<3

2009-10-29 @ 14:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0